FANDOM

Sacrania
Sacrania
'

Väestöluku

N. 65,000,000

Kielet

Italia/Sacranian italia

Hallitus

Demokraattinen Kuningaskunta

Hallitsijat

Kuningas Javious Charlian (2061-2153)

Kuningas Raldef Targun (2153-2235)

Kuningatar Taffeny Gland (2235-2277)

Kaupungit

Torino, Milano, Rooma, Venetsia

Valuutta

Universaalinen markka

Pääkaupunki

Torino (Turin)

Kansalaisuus

Sacranialainen

Perustettu

2061

Sacrania tai myöhemmin tunnettuna Pyhä Mafrialainen Valtakunta on suurvalta Apenniinien niemimaalla sekä läntisessä Euroopassa. Pyhä valtakunta koostui pääosin neljästä valtiosta (Sacrania, Mamporia, Frankit sekä Tirolia) jotka yhdessä muodostivat hallituksen valtioiden ministereiden ja kuninkaallisen perheen kesken.

Historia

Perustus

Sacrania julisti itsenäisyyden Mamporiasta kun Mamporian ja Frankkien sota kääntyi Mamporian häviöön. Kun Mamporia menetti suoran maayhteyden Italiaan, päättivät Italiaa hallinnoineet päämiehet laatia perustuslain sekä itsenäisyysjulistuksen Mamporiasta, välttääkseen Frankkien hyökkäyksen Italiaan.

Rauha ja Suur-Sota

Sacrania pysyi erittäin neutraalina ja rauhaisana maana monet vuodet kunnes Itä-Euroopassa käynneessä sodassa Venäjän keisarikunta aloitti Preussin valloituksen murskattuaan Skandinaavisen Imperiumin ja Talinin joukot. Sacrania liittyi Länsi-Euroopan liittoumaan Venäjää vastaan, jonka liittouma voitti päihitettyä Venäjän joukot vanhan Puolan alueella. Sota kuitenkin loi huonot välit liittoutuneiden maiden välille.

Valtakunnan perustus

Frankit julistivat sodan Brabrantiumia vastaan läntisen liittouman hajottua Venäjän hävittyä. Britannica ja Sacrania liittyivät sotaan puolustaakseen Brabrantiumia joka toi Mamporian sotaan puolustamaan Frankkeja. Tirolia näki tilaisuuden laajentaa aluettaan ja julisti sodan Britannicalle sekä Sacranialle. Sacranian armeija oli hyvin koulutettu ja hyvin varustettu mikä mahdollisti Tirolian nopean tuhon ja suuret edistykset Frankkien alueilla. Sodan eräs tärkeä hetki oli Sacranian ja Britannican suuret maihinnousut Mamporiassa ja Frankkien pohjoisrannikoilla. Suuri sotien määrä sai Abbasidit osoittamaan mielensä ja pakottamaan rauhan Eurooppaan käyttämällä ydinaseita, jotka pystyivät luomaan erilaisia sääilmiöitä jotka hukuttivat monet saaret ympäri Eurooppaa. Tosin sota Länsi-Euroopassa nähtiin "kiinnostavana" joka mahdollisti sodan jatkumisen. Frankit sekä Mamporia olivat menettäneet jo suurimman osan armeijastaan sekä kansan moraali oli täysin tuhottu, jonka seurauksena Britannica ja Sacrania pystyivät valloittamaan loputkin alueet. Mamporian luovuttaessa, Sacrania tosin kääntyi Britannicaa vastaan ja valloitti heidän Manner-Euroopan alueet. Tämän seurauksena julistettiin rauha ja Pyhä Mafrialainen Valtakunta perustettiin, jonka yksi hallinnollis-alue oli Sacrania.

Suurvallan nousu ja tuho

Perustuksensa jälkeen, suurin osa Benelux-alueesta luovutettiin Preusmaalle, vastineeksi elinikäsestä liittoumasta. Tämän seurauksena Valtakunta varmisti paikkansa Länsi-Euroopan hallitsijana ja Euroopan suurvaltana. Liittouma myöhemmin toi jälleen kerran suur-sodan Eurooppaan kun Talin aloitti Euroopan valloituksen. Preusmaa lähti sotaan puollustaakseen Puolaa, jonka mukana Mafrialainen Valtakunta julisti sodan. Sota voitettiin Venäjän vaihtaessa puolta ja Valtakunnan voitettuaan Talinin suurimmat liittolaiset. Rauha vallitsi seuraavat 140 vuotta jonka aikana Valtakunta menetti arvovaltansa eikä pystynyt enää pitämään lupauksiaan muille maille, kuten Skotlannin itsenäisyyden turvaaminen. Kun Britannica hyökkäsi Irlantia vastaan, Valtakunta oli valmis uuteen sotaan. Maihinnousu suoritettiin aikaisin mutta Britannica käytti ydinaseita tuhotakseen Valtakunnan. Tosin tähän oltiin varauduttu ja ydinaseiden tuho oli pystyttiin minimoimaan. Tämän jälkeen Valtakunnasta tuli liittouma, jonka jäseniä Sacrania, Mamporia, Francinia sekä Tiroland olivat. Suurvallan asema oli tosin menetetty Sacranialta, joka yritti myöhemmin monesti saada takaisin entisen asemansa.

Väestö

Sacranian väkiluku on n. 65 miljoonaa. Suurimpia kaupunkeja ovat Torino, Rooma, Venetsia ja Milano.

Kielet

Sacranian virallinen kieli on italia vaikkakin suurin osa väestöstä puhuu sacranian italiaa. Muita usein puhuttuja kieliä ovat ranska, lombardi ja piemonte.

Uskonnot

Vaikkakin sana "Pyhä" ilmenee Valtakunnan nimessä, ei silti valtio koskaan asettanut minkäänlaista valtiouskontoa. Valtio ei myöskään osallistunut mitenkään uskonnollisten rakennusten huoltoon (poislukien historialliset paikat) eikä antanut tukia uskonnollisiin menoihin. Suurin uskonto maassa oli silti katolinen Kristinusko, johon kuului vain n. 40% väestöstä. Toiset suuret uskonnot maassa olivat Islam ja ateismi.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki