FANDOM

Tässä hieman selventäviä sanoja/lyhenteitä joita ilmenee Mappingissa tai sen yhteisössä.

Sanat ovat englanniksi, koska Mapping Yhteisö on englanninkielinen.

Termit ja määritelmät

  • Alt (tai alternate account): On epäilty käyttäjä, jonka uskotaan olevan Goner. (katso alempaa). Yleensä sen huomaa Alttien käyttäytymisestä ja kieliopista. (Esim. Opret, Trio Mapping)
  • Alternate Future of Europe: (suom. Vaihtoehtoinen Euroopan tulevaisuus). Yleinen nimitys Mapperin sarjalle.
  • Alternate History of Europe: Termi vaihtoehtoiselle historialliselle mapping sarjalle. Voi alkaa milloin tahansa, mutta tapahtuvat voivat hieman muuttua.
  • Ded: Tulee sanasta "Dead". Tarkoittaa kuollutta, mainitaan yleensä chatissa, kun se muuttuu yhtäkkiä epäaktiiviseksi.
  • Future of Europe: (suom. Euroopan tulevaisuus). Yleisin nimi Mapperin sarjalle. Termi tuli kuuluisaksi koska Wiki on nimetty sen mukaan.
  • Goners: (suom. Menneet) Tarkoittaa ihmisiä jotka liittyivät wikiin ja lisäsi paljon Wiki sotia (katso alhaalla), aiheutti kaaosta ja oli puhtaasti wikin tuhoaja. He joko lähtivät tai heidät bännittiin tai Blockattiin.
  • Half-Mapper: (suom. Puoli-Mapper) Puoli-Mapperi on ihminen jolla on "Mappinkiä verissä" mutta kuuluvat eri haaraan.
  • Mapperdonia: Yleensä tarkoitetaan koko mapping yhteisöä. Tulee alunperin Macedoniasta, mutta sitä muutettiin hieman.
  • Mapper: Mapper on nimitys henkilölle, joka tekee Mapping videoita.
  • Mapping Branches: (suom. Mapping Haarat) Termi, jota käytetään myös kuvaamaan erilaisia mappinkia.
  • Mapping Dialect: (Mapping tyylit) Termi joka kuvaa erilaisia mapping tyylejä. Niitä ovat mm. Perinteinen tyyli, Moderni tyyli ja Realistinen tyyli
  • Official Nation: (suom. Valtio tai Virallinen valtio) Viralliset valtiot ovat Mappereiden itse luomia kuvitteellisia valtioita. Niillä voi olla yleensä Ideologia. jota esiintyy oikeassa elämässä (mm. Kommunismi, Kapitalismi). Valtiot voivat joskus taistella keskenään.
  • Wiki War: (suom. Wiki sota) Wiki sota oli sota tai konflikti, joita käytiin mappereiden kesken. Yleensä ne sisältivät yli 5 käyttäjää. Nykyään Wiki sodat ovat kiellettyjä englanninkielisessä kuin suomenkielisessä wikissä.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki